onsdag den 10. oktober 2012

Reparation af tøj

Er der noget mere kedeligt end reparation af tøj - jeg synes ikke. Det er selvfølgelig dejligt, når det er overstået, og resultatet er nogenlunde.

Jeg har, siden i går, kæmpet med en ny lynlås i mit barnebarn´s vinterjakke. Det var næsten umuligt at få den gamle pillet af - man må sige, at den  var syet i på en måde, at det ikke var meningen, den skulle fjernes igen.

Men så nemt gir' jeg ikke op - og af -  kom den.

Det var det store projekt - troede jeg - men så skulle den nye syes i. Det var ikke let - men nu er jeg færdig, og det er næsten ikke til at se, at det ikke er den originale lynlås som sidder i.

Det er ikke noget jeg brænder efter at gøre igen, sådan lige med det samme - men man vil jo gerne hjælpe, og det er lidt ærgeligt, at kassere sådan den dejlig jakke - bare fordi det er en dårlig lynlås, som sidder i så god en jakke.

Sådan en dejlig jakke skal da ikke kasseres

Så mangler den højre side

Så er den næsten færdig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mandag den 6. maj 2024

 Så er der igen gået et stykke tid siden sidst.  Der har været så meget og vi har fuld fart på. Ude hos Henning har vi malet og lavet om på ...