onsdag den 6. februar 2013

Sy en poncho på 2 timer

Da min søster Birthe var på besøg, for ikke så længe siden - skulle vi lige ind i Stof 2000 - der skulle bare lige købes et par nøgler garn.

Medens vi jeg stod og ventede - fik jeg lige øje på en meget smart poncho, på en gine. Den kunne jeg selvfølgelig ikke stå for, og fik pludselig en afsindig lyst til at sy.

Det samme skete for Birte, og inden vi fik set os om, havde vi begge bestilt stof, til en poncho. Stoffet var desværre udsolgt - men kunne skaffes.

I går eftermiddag kom så mit stof - og der skulle jo ske noget i en fart. Sådan har jeg det bare - ikke noget med at gå og vente og planlægge - nej - fuld fart på - færdig i en fart.

2 timer senere var den færdig og klar til brug..... den skal jeg nok blive glad for, den er meget varm.

Halshullet er klippet

Tegning/opskrift

Godt igang

Færdig og klar til brug - 2 timer tog det.


4 kommentarer:

  1. Hej.
    Jeg faldt lige over din blog, da jeg søgte på mønster på en poncho. Den du har syet på billedet, er lige sådan en jeg har ledt efter i formen. Er det et mønster du selv har lavet, eller er jeg så heldig at det kan købes:-)?

    Mvh, Helena
    helena2828@ofir.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helena - mønstret er det som er på fotoet. Jeg fik det i Stof 2000 hvor jeg også købte stoffet. Det var bare sådan en håndtegnet skitse - men den er meget nem at kopiere. God fornøjelse. mvh Annette Gant

      Slet
  2. Hej.
    Den er altså super fin den poncho, kan man købe den i små størrelser ? Jeg har en datter på 15 måneder og en på 6 år som jeg gerne vil sy poncho til ,men har slet ikke set nogle mønster til så små.

    SvarSlet
  3. Jeg tror ikke den fåes i små størrelser - du kan jo spørge i Stof 2000 - det er der jeg købte stoffet og fik mønstret. Mønstret var ligesom hjemmelavet - tegnet i hånden på et stk papir.
    Men alligevel god fornøjelse.
    Venlig hilsen Annette

    SvarSlet

28.2.2024 Endelig tørvejr og sol

 En dejlig dag at stå op til. Solen skinner og det regner ikke - hvilken lykke. Jeg skulle have været på golfbanen i dag. Veninderne og jeg ...