mandag den 29. oktober 2012

En lille ferie i Tyskland

Så har jeg taget springet - billetten er købt og betalt - jeg tar' en tur sydpå - bare sådan en lille tur til nabolandet syd for os - nærmere betegnet en tur til Tyskland.

Veninden ringede forleden dag og spurgte om ikke jeg havde lyst til at komme en tur. Jo, det havde jeg da vist. Skulle lige sove på det - og det har jeg så gjort, og beslutningen er taget - billetten er købt og betalt og der er ingen vej tilbage. Jeg var heldig at få en rabatbillet med City Night Line - 39€ hver vej, plus liggeplads til 30€ hver vej - det er da ikke så dyrt.

Det er første gang, jeg skal ud på sådan en rejse helt alene, men det skal jeg nok klare - "jeg taler jo sproget" - så helt galt kan det vist ikke gå.

Jeg glæder mig til at se vennerne og deres to nye børnebørn. Det er sørme ikke for tidligt jeg får dem at se.

Vordergasse nr 12.

Druepressen i kælderen

En hyggelig fortovscafé

Der er meget smukt i sydtyskland

Vennernes vinmark

Da jeg var med til vinhøsten for nogle år siden.

Det var høsten den dag jeg var med.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mandag den 6. maj 2024

 Så er der igen gået et stykke tid siden sidst.  Der har været så meget og vi har fuld fart på. Ude hos Henning har vi malet og lavet om på ...