tirsdag den 16. oktober 2012

Ikea katalog

Så lå der sørme et Ikea katalog i min postkasse. "Hvad gør vinteren til noget særligt" stod der på forsiden. "Det gør du - med de små ting i hverdagen" - stod der også.

Jeg synes, en af de gode ting ved vinteren, er julen. Der kan godt nok siges meget dårligt om julen, og om hvad den er blevet, eller specielt tiden før julen. Men, den er nu kun det, vi selv gør den til.

Vi bliver - allerede nu - tæppebombet med juleting - med jeg har ingen problemer med det. Det er noget af det, som hører årstiden til - og det er da hyggeligt, når gaderne blive pyntet op med julelys. Vi er så heldige, at den højtid falder lige i vores mest mørke tid - så jeg glæder mig meget over alle lysene.

Det er også en tid, hvor vi sådan ligesom går lidt i hi. Er rykket inden døre, med hygge, ekstra god mad. Her i min familie har vi nogle gode traditioner. Vi bager sammen. Mig selv, min mor, mine børn, svigerbørn og nu også snart børnebørn - tidligere var det barnebarn - men her i december bliver det til børnebørn. Hvilken glæde.

Nå, der kom lige nogle tanker, og vi jo kun midt i oktober - bare fordi Ikea har sendt et katalog på gaden.




   11







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mandag den 6. maj 2024

 Så er der igen gået et stykke tid siden sidst.  Der har været så meget og vi har fuld fart på. Ude hos Henning har vi malet og lavet om på ...