tirsdag den 9. oktober 2012

Blæsende tirsdag



Så er der ved at fald lidt ro over min hverdag igen.

Har igen igen været på tur. Denne gang gik turen til vennerne i Mariager.

Tog af sted lørdag formiddag. Først skulle der tankes benzin, og jeg må indrømme, jeg har problemer med at åbne til tanken på bilen. Hver gang jeg holder ved en tankstation og skal tanke, er jeg ved at få et nervesammenbrud - kan simpelthen ikke åbne dækslet. Hver gang har jeg måtte have hjælp fra andre. - Men nu har jeg lært det. Kørte simpelthen ud til Uggerhøj, hvor jeg har købt bilen, og fik hjælp - fik en forklaring på hvordan sådan et dæksel virker - og nu kan jeg. Sådan er det,, når man hele livet igennem har haft en mand som ordnede sådan nogle ting - som  f.eks. at tanke benzin, lappe cykler o.s.v - man skal simpelthen ikke snyde sig selv ved at lave andre ordne sådanne opgaver - gør det selv - det lønner sig - har jeg lært.

Nå, men det var en dejlig tur til Mariager. Spiste en dejlig frokost og bagefter, cyklede Ellen Margrethe og jeg en dejlig tur. Vi var på en kunstrute, som gik gennem 3 små landsbyer - vi fik set en masse kunst. Vævning, malerier, glaskunst, strikketøj, smykker, ja og endnu mere. Vi cyklede faktisk 30 km ialt. Jeg var godt øm i "rumpen" bagefter. Havde heller ikke min egen cykel med - men havde lånt Lauges. Den var lidt for høj - så det var nok grunden til ømheden - og så må jeg nok indrømme, at jeg er lidt ude af træning - med hensyn til at cykle. Om aftenen var der "pigemiddag" - 2 venninder til Ellen Margrethe og så mig - det var hyggeligt.

Søndag efter morgenmad gik turen igen nordpå. Jeg gjorde holdt i Ulsted, hos Mette og Torben, og vi havde en dejlig dag sammen. Vi var i skoven og samlede blåbær - der var en slags blåbærplantage med selvpluk, og det var helt fantastisk. Derefter var vi lidt på svampejagt og fandt en flot Karl Johan. Den blev ristet på panden, da vi kom tilbage, og der var nok til os alle 3. Herligt.

Sidst på eftermiddagen gik turen igen længere nordpå, og jeg var lige nede hos min mor, og nåede at få vasket bilen, inden det blev mørkt. 

En dejlig weekend..



I "blåbærskoven"




En hel kurvfuld blåbær



Den smukke Karl Johan svamp
 











Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mandag den 6. maj 2024

 Så er der igen gået et stykke tid siden sidst.  Der har været så meget og vi har fuld fart på. Ude hos Henning har vi malet og lavet om på ...