onsdag den 5. december 2012

5. december 2012 - julekagen

Onsdag den 5. december - nu er det bare på tide at få bagt julekagen - så den kan nå, at stå og soppe i rom, og blive rigtig saftig, god og lækker, til at nyde i juledagene.

Det er en rigtig inde-hygge-dag i dag. Det sner, og selv om det er en plage for mange - så synes jeg, det er rigtig hyggeligt og smukt. Jeg skal jo heller ikke ud af dynen om morgenen, og afsted på arbejde.

Snevejr set fra mit vindue.

Jeg har julekagen i ovnen, og det begynder allerede at dufte rigtig dejligt i hele lejligheden - det er duften af jul.

Julekagen er en tradition i min familie - jeg har bagt den hver eneste år, lige siden 1984, tror jeg det var - da vi boede i Aaisaat/Grønland. Det er bare ikke jul uden julekagen.

Jeg har givet opskriften videre til børnene, og så er det op til dem, om de vil forsætte traditionen, engang når jeg ikke kan mere. Jeg tror Mette og Torben prøver i år - så det bliver spændende at sammenligne.

Forberedelser i går - abrikoser og rosiner i rom - nødder og chokolade hakket.

Opskriften i min gamle "julebog"

Der er gang i køkkenet

Så er den klar til at komme i ovnen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...