fredag den 30. november 2012

Kronprinsesse-tæppet

Det går fremad med tæppet - eller svøbet - eller hvad man nu skal kalde det. Jeg tror jeg vil kalde det for Esters tæppe - for det skal hun hedde - mit lille nye barnebarn, som vi venter spændt på.

Det er en lidt underlig fornemmelse, at strikke på noget, som man egentlig ikke aner, hvordan kommer til at se ud - men jeg følger opskriften slavisk, og det går helt fint.

I går aftes begyndte jeg på yderborten - som skal strikkes hele vejen rundt om tæppet - det er godt nok lidt af et arbejde - men pænt, det bliver det - helt sikkert.

Jeg havde lidt problemer med at se systemet i det. "Den yderste borts spidser strikkes vinkelret på inderborten i én fortsat blonde hele vejen rundt om sjalet" - sådan står der i opskriften - og det tog mig noget tid at få på plads - men nu kører det.

Man kan lige ane begyndelsen på yderborten.

Sådan kommer den til at se ud - yderborten.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...