mandag den 5. november 2012

Hjem til hygge

Havde en forskrækkelig oplevelse i går.

Min gamle mor på 94 år, havde inviteret mig til aftensmad søndag aften. Jeg ankom som aftalt. Mor havde forberedt det hele - der skulle bare koges grønsager, varmes nogle frikadeller, og ret hurtigt var maden på bordet.

Da vi sad ved bordet, i køkkenet og spiste, var der pludselig en meget mærkelig lyd - sådan lidt udefinerbar - men jeg tænkte, om jeg måske havde glemt at slukke komfuret, og at panden stadig stod på det varme komfur. - Jeg gik om i køkkenet, og der blev jeg ramt af en vandstråle (varmt vand), som kom ud af sprækken, mellem de to køkkenlåger, under vasken. Der kom meget vand - der var sprunget et vandrør under vasken - og det var det varme vand. Jeg løb nok 10 gange rundt om mig selv - min mor vidste heldigvis hvor man lukker for vandet - hovedhanen - og det fik jeg så gjort - men der var meget vand, og det var allerede løbet ud i gangen.

Jeg fik i en fart ringet efter min søn, som bor lige i nærheden, og han kom hurtigt, og vi fik kikket på skaderne, og det viste sig, at der var hul i et kobberrør.

Der blev samlet vand op, og heldigvis skete der ikke de store skader - men jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvad der ville være sket, hvis min mor var alene, og havde siddet inde i stuen og set  på TV - så ville hun ikke have opdaget noget, før vandet var nået ind i stuen - og hvad ville der så ikke have været sket.

Puha - der kan hurtigt ske noget.

Så det var ret dejligt at komme hjem til min egen lejlighed - hyggelig og tør.


2 kommentarer:

  1. Sikken dog en redelighed. Godt du var der, og opdagede det, inden I skulle have været om bord på Noahs Ark.

    SvarSlet
  2. Ja, jeg tør slet ikke tænke på hvad der kunne være sket hvis jeg ikke var der.

    SvarSlet

Mandag den 6. maj 2024

 Så er der igen gået et stykke tid siden sidst.  Der har været så meget og vi har fuld fart på. Ude hos Henning har vi malet og lavet om på ...