fredag den 3. februar 2012

Fredag morgen - snevejr!

Vågner ved at radioen starter kl. 07.00. Det er fredag, og det er Pilates dag.

Så er det bare om at komme ud af sengen, og under bruseren i en fart - skal være nede i byen kl. o8.oo præcis, og det har jeg normalt ikke problemer med. Men der plejer heller ikke at ligge 10 cm sne.

Kikkede lidt på alt det hvide og tænkte - cykelstierne må da være blevet ryddet - tænk på alle dem som skal på arbejde. Jeg sprang på cyklen og afsted. Men der var ligesom ikke rigtig ryddet. Mødte godt nok et snerydningskøretøj - men han kørte så langsomt, at jeg var nødt til at overhale.

Midt på Mariagervej gik det galt. Lige pludselig forsvandt cyklen under mig - og der lå jeg - av-av. Folk gik forbi uden overhovedet at kikke på mig, og bilerne holdt i kø på vejen. Der var ingen som åbnede et vindue på klem, for at spørge om jeg var OK. Hvad er der i vejen med folk, sådan den fredag morgen.  Nå, men der var ikke noget brækket, kun et forslået knæ og en øm tommelfinger. Jeg skulle skynde mig videre - men turde ikke cykle - så jeg måtte trække hele vejen ned til byen.

Kom lidt for sent til Pilates-timen - men nåede at deltage i det meste. Lige bortset fra, da vi skulle lave en øvelse hvor man sidder på knæ. Der måtte jeg give op, og sagde at jeg havde haft et styrt med min cykel på vejr derned - og så skal jeg love for, at der lige pludselig var nogen, som bekymrede sig om mit velbefindende - det var helt rart.

Knæet er stadig ømt og det bliver sikkert blåt i morgen. Tommelfingeren kan jeg også mærke, men det er da billig sluppet. Tror jeg venter med at cykle til sneen er væk igen.



Cyklen tog ingen skade - styret blev lidt skævt, men ikke mere end jeg selv kunne ordne det.

- og ja, jeg havde cykelhjelm på....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...