søndag den 29. marts 2020

Søndag den 29. marts 2020

Det var så den weekend.

Der er godt nok ikke den store forskel på hverdage og weekend i denne tid. Alle er hjemme - på nær min søn - han kan heldigvis stadig passe sit arbejde.

Vejret har være rigtig dejligt, med masser af sol. I går lørdag gik jeg en runde på vores golfbane - altså uden at spille golf - sammen med min genbo, som også er golfspiller. Vi skulle lige ud og fornemme hvordan der er derude. Det hele så bare så godt ud og vi glæder os til at der bliver åbnet for golfen igen. Det er endnu uvist hvornår det bliver. Snart - forhåbentlig.

Jeg lavede en surdej her i ugen - prøvede at bage nogle boller med den - men det gik godtnok ikke til held - de røg i skraldespanden - så prøvede jeg med et brød dagen efter - men det gik heller ikke til held. Så i går tænkte jeg - rugbrød - det kan jeg finde ud af og heldigvis var der stadig surdej - og i dag har jeg bagt det dejligste rugbrød og jeg har gemt surdej til næste gang jeg skal bage - herligt.

Gik en tur ned til min søn og hans familie i dag - de er ved at bygge om og lave nyt køkken - så jeg ville lige se hvordan det går. Det går fremad og der blev samlet skabe næsten på samlebånd - rigtig fint bliver det.

Nu vi jeg ud og lave lidt aftensmad - noget med nybagt rugbrød.

Klar til efterhævning

Det færdige rugbrød

Det ser ret godt ud og smager dejligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...