mandag den 6. april 2020

Påsken nærmer sig

Vejret har virkelig artet sig de sidste dag.

I går var jeg ude de meste af dagen, der var sol og læ i min gårdhave og det var ligesom en lille forsmag på sommeren.

Jeg fik ordnet bedet - skvalderkålene mylder op i øjeblikket, så det er bare om at får dem fjernet, så godt det nu kan lad sig gøre. Helt pænt kom det da til at se ud.

På et tidspunkt havde naboerne og jeg en lille rundsamtale ude i gården, på afstand selvfølgelig. Det var helt hyggeligt at snakke med folk, det er godt nok ikke meget man ser til de forskellige folk heroppe hvor jeg bor - for tiden. Det bliver forhåbentlig snart bedre.

Jeg sad lidt ude i solen med kaffe og strikketøj, det var så dejligt. Solen var varm og den har magt, det kunne jeg se om aftenen. Hold da helt op, jeg var helt rød, mest på den ene side af ansigtet - må men det fordeler sig nok og bliver til en helt pæn kulør.

Jeg strikker sidste ærme på den olivengrønne sweater no. 8 - det er den som min svigerdatter skal have. Jeg glæder mig til at den bliver færdig, så den kan blive afleveret. Den anden sweater no. 8 til min datter, bliver der også strikket på. Når de begge er færdige skal det vare længe inden jeg gider strikke 2 ret og 2 vrang igen. Jeg kunne jo bare begynde på noget andet, så der kan skiftes lidt, men ikke nu, nu skal de to bare være færdige. Så kan jeg jo sidde og drømme om hvad der skal på pinden derefter. Hvem ved, det er ikke garn jeg mangler.

Hynderne til stolene er endnu ikke fundet frem, et vattæppe er dejlig varmt.

Så er der startet på sidste ærme.

En kaffelatte og en enkelt kiks

Strik med varme futter på, det er hyggeligt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...