fredag den 27. marts 2020

Fredag den 27.marts 2020

Så er vi nået til fredag - i dag bisættes mine børns far - jeg er ikke med til bisættelsen - der er ikke plads i kiken, pga. Coronas. Jeg håber det hele kommer til at gå godt, jeg tænker på dem alle sammen.

Vejret er helt fantastisk, sol fra en skyfri blå himmel, men det er koldt, 8 grader.

Jeg har været lidt udenfor, mine krukker trænger til vand selv om man skulle tro de havde fået vand nok. Ellers er jeg som sædvanlig, i disse tider, lidt rastløs. Går og overvejer om jeg skal gå ned til Lidl og handle - jeg mangler mælk, ost og lidt grønt. Måske jeg skulle tage cyklen - ja, det er store beslutninger der skal tages i dag.

Ellers sker der ikke meget. Alle holder sig indendøre og naboen snakker jeg kun kort med, på afstand.
Har slukket for TV og radio - jeg nyder stilheden og mit strikketøj. Der sker intet udenfor, det er helt mærkeligt, da der plejer at køre biler frem og tilbage. Pakkepost, hjemmepleje, vinduespudsere osv. men nu - stilhed. Mærkeligt.

Jeg plukkede tidligere i dag en ganske lille buket Martsvioler - det er helt fantastisk som sådan en lille buket kan dufte. Jeg elsker Martsviol. Hos mig vokser de langs hækken i min gårdhave.

Martsvioler i et snapseglas





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...