tirsdag den 17. marts 2020

I denne svære Coronas tid

Lige pludselig har man fået tid til overs. Alt er aflyst - Loop fitness er lukket og mig som lige var kommet ind i en rigtig god rytme med fitness hver 2. dag - har virkelig svært ved at undvære det. MEN det er selvfølgelig i småtingsafdelingen.

Golfen er også aflyst, men det er dog kun på grund af for meget vand på banen - det har vi været vant til gennem hele efteråret og vinteren - så hvis vi bare får noget godt vejr i den kommende tid, og det lover meteorologerne, så skal det nok gå.

Der er heldigvis ingen i min familie og nærmeste omgangskreds, som er smittet med denne forfærdelige virus. Jeg holder mig hjemme og handler kun ind, når det er virkelig nødvendigt. I går cyklede jeg en tur i det gode vejr - ud skal man jo.

Min datter er sendt hjem fra arbejde og arbejder hjemmefra. Min svigerdatter er også sendt hjem fra arbejde og arbejder nu 1 dag i uge som nødberedskab. Børnebørnene er hjemme og de startede på hjemmeundervisning i går, de synes vist det er ret hyggeligt. Min søn er murermester og han arbejder stadig - det er arbejde udendørs, så det går nok. Han har travlt.

I weekenden havde jeg besøg af min datter og svigersøn - vi blev enige om at det går nok. Det var kun os 3 - og med vilje inviterede jeg ikke resten af familien - kun af hensyn til os alle sammen.

Vi kørte lørdag eftermiddag en tur til Skagen. En skøn spadseretur ud på Grenen, var formålet med vores udflugt. Det var bidende koldt, men solen skinnede fra en næsten skyfri himmel og vi blev blæst godt igennem - en herlig tur.

Jeg skulle have været på en golftur til Tyrkiet den 17.4. - men den tur er selvfølgelig aflyst. Jeg havde glædet mig meget til at skulle en tur ned i varmen, sammen med gode venner - men det er jo klart at det ikke kan lade sig gøre. Jeg tror det bliver en helt anden verden vi ser, når vi engang kommer ud på den anden side af denne frygtelige tid i befinder os i lige nu. Jeg frygter hvordan det bliver i næste  uge eller måske bare om et par dage. Vi skal godt nok tage det alvorligt og jeg tror stadig, desværre, at der er mange som ikke ser nogen farer.

Datter og svigersøn

Mor og datter

Udsigt ind mod byen fra Grenen, Skagen

Grenen, Skagen

Grenen, Skagen






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...