søndag den 22. marts 2020

Søndag den 22. marts 2020

Søndag med rigtig dejligt vejr. Har siddet ude i min gårdhave pakket ind i dyne og tæppe - det var rigtig koldt, men sol i ansigtet fik jeg og det er dejligt.

Har også kikket på gamle billeder. Er blevet udfordret på FB - jeg plejer ikke deltage i sådan noget, men denne gang synes jeg alligevel det kunne være sjovt. Fandt dette gamle billede frem.

Fra dengang jeg hed Ebba Annette Jensen 

Det er fra engang i 50'erne - der var en fotograf som gik rundt i byen og tog billeder af os. Han kom så senere og solgte billederne til vores forældre. Et dejligt billede synes jeg selv. Min mor har alle årene haft det hængende på væggen. Nu bor det hos mig.

I gemmerne fandt jeg også nogle billeder som jeg længe har ledt efter, pludselig var de der.

På besøg i Brunsbüttel hos Gertrud og Ove Vogel

Hos Gertrud og Uwe Vogel på Wurtleutetweute - som gaden hed


Billederne stammer fra besøg hos gamle venner af mine forældre, helt tilbage fra lige efter krigen, hvor Gertrud var i flygtningelejr her i Frederikshavn og lærte dengang mine forældre at kende. Det blev et livslangt venskab og i mange år var jeg feriebarn hos dem i Brunsbüttel. Det var nogle helt fantastiske somre jeg tilbragte dernede.  Har stadig kontakt med min gamle kæreste fra den tid.

Mig og Walter Sobottke.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...