onsdag den 4. januar 2012

Kontakt med familien

Det kan godt være svært at undvære familien.

Det er jo ikke alle som bor tæt på børn og børnebørn. Jeg gør ikke, og jeg savner meget, at kunne følge med i, hvordan mit lille barnebarn udvikler sig.

Heldigvis findes Skype - og nu er mit barnebarn så stor, at han kan fortælle mig noget, når vi snakker sammen på Skype. Hvis ellers lige han har tid til at snakke med farmor. Det hænder at han bare lige råber - "hej farmor, jeg gider ikke snakke". Men det sker også, at han virkelig har tid og lyst til at fortælle en hel masse.

For tiden handler det meget om at han starter i børnehave den 16. januar, og han er endnu ikke fyldt 3 år. Det er lidt tidligt for sådan en lille gut - men han er så stolt af det, og glæder sig meget. Der er så mange børn at lege med, og der sker en hel masse. Det bliver noget helt andet end at være i dagpleje hos Birte. Gode, søde trygge Birte og de 3 andre børn, som han har været sammen med hver dag de sidste 2 år. Heldigvis skal Rosa og Anton gå i samme børnehave, så de kommer stadig til at se hinanden hverdag.
.



Jo, jeg er glad for Skype, det er noget helt specielt at kunne se den man snakker med. Der bliver lagt mærke til om en er blevet klippet, man kan vise noget nyt som er blevet købt og meget andet. Det er en god erstatning, når nu lige familien ikke er rundt om hjørnet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mandag den 6. maj 2024

 Så er der igen gået et stykke tid siden sidst.  Der har været så meget og vi har fuld fart på. Ude hos Henning har vi malet og lavet om på ...