søndag den 8. januar 2012

Cykeltur langs Gudenåen

Vi gik og kikkede lidt på vejret, inden vi besluttede os for at cykle en tur. Det var overskyet, men det så ikke ud til regn.

Vi kørte til Fladbro og ned gennem skoven til stien langs Gudenåen. Var noget spændte på om det kunne lade sig gøre. Det har jo regnet en del og der var rigtig meget vand i åen. Det gik godt indtil den sidste bro. Lige på den anden side af broen stod stien under vand - lige så langt vi kunne se. Jeg var mest stemt for at vende om, men Jørgen ville nu prøve om det kunne lade sig gøre - og væk var han.  

Jeg ventede lidt, og kom i snak med et par som var til fods. Manden kunne høre at jeg var Vendelbo, og spurgte hvor jeg kom fra. Det viste sig, at han også kom fra Frederikshavn. 
Vi fandt hurtigt ud af, at vi havde fælles bekendte. Vi snakkede både om Frederikshavner Kroen, Fregatten og Jazz-klubben på Vinkælderen, hvor vi begge kom, da vi var unge. Det var meget hyggeligt - verden er lille.

Så ringede min telefon og Jørgen spurgte hvor jeg blev af - jeg måtte se om jeg kunne klare vandmasserne - det gik selvfølgelig godt - ingen våde sokker.






Der var masser af kajakroere på åen i dag - det så ud som om der var en konkurence af en eller anden slags. Det må have været koldt. Vi så nogle som stod på bare fødder og tømte kajakken for vand.



Anlægget ved Naturskolen - med den nye havn - er blevet rigtig flot. Nu kan man se, hvad det skal forestille, jeg er sikker på det bliver et populært sted. Specielt når det bliver forår og sommer.

Det var en dejlig cykeltur, og frokosten som ventede, var heller ikke så ringe endda.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mandag den 6. maj 2024

 Så er der igen gået et stykke tid siden sidst.  Der har været så meget og vi har fuld fart på. Ude hos Henning har vi malet og lavet om på ...