onsdag den 22. maj 2013

Nyt hjem



Så er jeg flyttet, og den første nat i mit nye hjem, gik rigtig godt. Jeg var simpelthen så træt, at jeg var bange for ikke at kunne sove, men det gik perfekt.

Det er helt underligt at bo et sted, hvor der overhovedet ikke er nogen lyde, man hører intet. Det er meget anderledes, end hvad jeg har været vant til det sidste år i lejligheden. Der var altid døre som smækkede, døgnet rundt. Larm fra opgangen, og man kunne lugte hvad de andre beboere skulle have til middag. Nu er der ingenting - det er skønt.

Selve flytningen gik fantastisk. Polle og hans mænd kom kl. 08.15 og kl. 10.00 var det hele i huset. Hold da op hvor de sled i det. Flyttemænd er ret seje, synes jeg. Det er forhåbentlig ikke hver dag, de har kunder på 4. sal (uden elevator).

Nu er det så mig, som står med hele arbejdet, men det er fint nok, der bliver da ryddet ud i mange ting. Hold da helt op, hvor har man meget, jeg har ihvert tilfælde. Jeg har skrevet på min tavle i køkkenet, "køb ikke noget nyt" - bare lige så jeg husker det, når jeg ser et eller andet, som jeg absolut ikke kan leve uden.

Flaget var hejst da jeg ankom heroppe i går - det synes jeg godt om. Jeg kan mærke, at jeg bliver glad for at bo her, ærger mig lidt over at solen ikke skinner i dag, havde regnet med at drikke morgenkaffe udenfor - men nu bliver der så arbejdet på højtryk inden døre, og det ligner allerede et hjem.....




 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...