torsdag den 2. maj 2013

Første dag i huset....

Sikke en dag.....

Langsom start, som i den sidste lange tid. Det tar' sin tid, at blive mobil om morgenen, men på en eller anden måde er det også hyggeligt, at give sig god tid til at stå op. Spise morgenmad, hygge sig inden pillerne virker, og så under bruseren. Det hele går så let, når der ingen smerter er. Jeg drømmer om snart at kunne slippe smertestillende medicin helt, tar' slet ikke så meget som før, så det lysner forude.

Over middag kørte jeg op til huset, havde en aftale med "gulvmanden" - han skulle komme ved 16 tiden. Det gjorde han så, og vi aftalte, hvad der skulle laves og hvornår. Prisen kunne vi også blive enige om, så det kører tilsyneladende.

I mellemtiden gik jeg ude på terrassen ved fordøren, samlede visne blade op, klippede roser og lavendler. Det var rigtig hyggeligt, at lave lidt havearbejde igen. Mærkede omgående, hvor meget jeg har savnet det. Fik sat navn på postkasse og ved fordøren. Mit fad, med min samling af Rompeporfyr (brune sten med grå pletter) som jeg gennem årene har samlet, står og signalerer, at her bor jeg (snart). En rigtig fin flettet pil, sender de samme signaler - det er bare så hyggeligt.

Hvor har det været dejligt at være ude i så lang tid. Mærker solen i ansigtet, hvor er det skønt, jeg havde slet ikke lyst til at køre hjem, men jeg var sulten, og det var også tid til at vende hjem og slappe lidt af. Der skulle helst ikke komme noget tilbagefald. For mig er det svært at behersker sig, men jeg ved at jeg bliver straffet hvis jeg ikke passer på.....så det gør jeg......passer på altså......

Det begynder at ligne mit sted

Ingen ukrudt, nyklippede roser:-)

Velkommen hos mig

Der arbejdes.

3 kommentarer:

  1. hvor bliver det altså bare skønt for dig at komme på jorden igen :)

    kh
    Jette

    SvarSlet
  2. stik de afklippede lavendler i jorden nu, og du får nye planter :-)

    SvarSlet
  3. Ja, jeg ved godt at man kan, men der er så mange, at der stort set ikke er plads til flere.

    SvarSlet

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...