tirsdag den 27. december 2011

Tilbage til hverdagen

Julen er ovre for i år - i hvert tilfælde her hos os. Al nissehalløjet er pakket tilbage i kasserne og stillet på loftet. Lige så dejligt det er at finde det frem - lige så dejligt er det at pakke det hele sammen igen.

Vores dejlige stue ligner sig selv, og det er rart.

Orkideerne er der liv i - der er en 5-6 stykker på vej. Hver gang de er færdige med at blomstre - truer jeg med at smide dem ud - og så lige pludselig er det nye skud på vej, og så kan man da alligevel ikke nænne det, så de overlever endnu engang.

Det eneste der er tilbage af julen er en enkelt gren med Amaryllis - og den står så fint og pynter.
.


Mit arbejdsværelse ligner også sig selv igen. Der er lidt striketøj, en kalender som trænger til nyt indhold, små gule huskesedler, mine yndlings sten og julekortet fra mit barnebarn - det får lov til at blive stående.

På væggen har jeg hængt et billede op af mig selv. Et dejligt minde fra en luxsus-ferie på Seycellerne engang i 80'erne. Det Indiske Ocean var bare helt utroligt - man kan jo drømme om at kommer derned igen engang.

Det er dejligt med drømme - så derfor hænger billedet lige der.


2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Jeg holder af hverdagen, allermest holder jeg af hverdagen!!

    SvarSlet

Mandag den 6. maj 2024

 Så er der igen gået et stykke tid siden sidst.  Der har været så meget og vi har fuld fart på. Ude hos Henning har vi malet og lavet om på ...