mandag den 19. december 2011

Juleblomst


Så der den smukke Amaryllis sprunget ud - eller rettere sagt den er næsten sprunget ud. Det er lige imponerende hver gang. Sådan et totalt kedeligt løg, kan forvandle sig til så smuk en blomst, det er ikke til at forstå.

Jeg husker Amaryllis fra da jeg var helt ung. Min forhenværende svigermor have nok 10 stående til opbevaring i kælderen - og så blev de hentet frem - det må have været på denne tid - det husker jeg ikke, så begyndte de at vokse - og hold da helt op, hvor var de flotte. Jeg havde aldrig set dem andre steder og det varede rigtig mange år inden de kom på mode.

Nu findes de i mange forskellige farver - dengang var de kun røde - en meget flot rød farve.


1 kommentar:

Mandag den 6. maj 2024

 Så er der igen gået et stykke tid siden sidst.  Der har været så meget og vi har fuld fart på. Ude hos Henning har vi malet og lavet om på ...