onsdag den 17. november 2021

November

 Så er der igen gået lang tid - der er andre ting som trækker i mig og det er også helt fint. Nu er det november og der er mere tid hjemme. Der er ikke så meget golf, vejret er ikke til det, men det er også OK med mig.

Jeg var igang med at gøre rent og nåede ind til arbejdsværelset og opdagede at min mors gamle November kaktus står med fine knopper - det er helt utroligt at den stadig har gang i blomsterproduktionen efter så mange år. Fra tid til anden falder der en gren af og jeg tænker tit på om jeg skal smide den ud, men jeg kan ligesom ikke rigtig få mig selv til det. 



Det med rengøringen er lige sat på pause, fik lige lyst til at skrive lidt herinde. Solen er lige begyndt at skinne og hvor er det dejligt her i denne mørke tid. Det har også regnet lidt her i formiddag. Jeg er hjemme, har ingen aftaler og det er fint fordi jeg har et par dårlige knæ i øjeblikket. Jeg var så  letsindig at melde mig til Loops løbehold - og jeg må indrømme at det gik egentlig meget godt de første par gange, men mine knæ kan ikke lide det. Jeg har forfærdelig ondt og i mandags, på golfbanen, kunne jeg næsten ikke gå de sidste 5 huller. Så nu er det slut med at løbe, jeg er også for gammel, men det er jo bare lige med at indrømme det. Så jeg nøjes med golf og fitness - det er også nok.

Så nu går jeg hjemme og plejerr mine ømme knæ og håber jeg er klar til golf igen på fredag, hvis altså vejret holder.

Jeg får ryddet op i skuffer og skabe og strikket en hel del - og jeg nyder det hele. Jeg er igang med at  strikke to trøjer - Spot Sweater og Badger and Bloom, begge fra Anne Ventzel strikkedesign. Jeg nyder at strikke disse trøjer og jeg ved at der er nogen som gerne vil modtage. De to sidste på pinden er nu til mig selv.



Jeg har nydt stilheden i dag, kunne ikke holde ud til at høre mere om kommunevalg - hvem blev de store vindere eller tabere - det er bare gået over gevind, men sådan er det med så meget. Så en dejlig pause er godt, og verden består også uden at jeg behøver at deltage. 

Jeg har fundet mine lyskæder frem og har også fået dem sat på udenfor. Det er så hyggeligt med lys i den mørke tid. Jesper var her forleden dag og fik sat en ny udendørskontakt op inde i min gårdhave. Jeg havde været så uheldig at ødelægge den gamle ved at støde ind i den med en krukke. Nu er den lavet og det er så dejligt med lys når mørket falder på. 



Vejret er helt fantastisk lige nu så jeg tror jeg vil tage tøj på og prøve forsigtigt at gå en lille runde nu medens solen skinner.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...