tirsdag den 26. januar 2021

Nyt strikke-projekt

Sikke en herlig dag at stå op til. Det har været meget koldt sidste nat, der er is/rim på bilen og alt andet udenfor, men solen skinner og det er i det hele taget et fantastisk vejr.

Efter min morgenkaffe fandt jeg garn og pinde frem og gik på nettet for at købe den opskrift som jeg har besluttet skal være mit næste strikke-projekt. Det blev sweater no. 9 fra My Favorite Things Knitwear. Jeg har det skønneste mørkegrønne garn uld/bomuld som vil passe perfekt til denne model. Denne gang bliver trøjen til mig selv og jeg glæder mig allerede til at tage den i brug når den er strikket færdig.

Nystartet projekt 


Efter jeg havde slået masker op og var begyndt at strikke, måtte jeg tage en pause og gå en tur ud i det gode vejr, selv om det var svært at løsrive sig fra strikketøjet. Det var dejligt at få rørt benene og derefter gik det løs med maskerne - det er noget dejligt garn at strikke med og jeg skal nok få den sweater no. 9 færdig i en fart.





Det vokser, mit strikketøj


I morgen skal jeg en tur på golfbanen - vi, mine golfveninder og jeg, er blevet enige om at vi trænger til at komme "på græs" - jeg var også en tur derude i går sammen med mine mandagsherrer. Det var rigtig dejligt at komme ud og slå en bold igen. Det var første gang i det nye år og vi havde også et dejligt vejr. Det startede ellers ikke særligt optimistisk - det småregnede/sneede da jeg kørte ud til golfbanen - men det stoppede nu ret hurtigt og inden længe kom der sørme også lidt sol, så det var en fantastisk dejlig dag. Flere af dem tak - det er lige hvad vi mangler her i denne forbandede Corona-tid.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...