torsdag den 7. januar 2021

Torsdag den 7. januar 2021

 Så kom sneen - jeg elsker sne, det pynter på alt det grå - det er bare så smukt selvom det kun varer kort.

Det startede i går sidst på eftermiddagen med bare et lille drys og senere på aftenen kom der en del mere. Her til formiddag svinder det allerede, men det var hyggeligt så længe det varede.

Først et lille drys



Senere lidt mere



Nu er sneen allerede på retur

Jeg har fridag i dag. Har passer børnebørnene hele ugen og skal igen i morgen. Det er ikke fordi de har behov for at blive passet, men en hel dag alene hjemme er ikke særlig godt. Jeg hjælper også Ester med skolearbejdet og Anton har også brug for en smule hjælp - selvom han er rigtig godt til at klare sig. Han får jo undervisning online og det bruges der rigtig meget tid på. Ind imellem skal der også laves lidt mad og så hygge vi os. Vi spiller lidt kort og jeg har lært Ester at lægge kabale - sådan med rigtig kort - og det synes hun er spændende. 

Hele ugen har jeg været oppe kl. 06.30 og afsted ned til familien. I dag har jeg sovet helt til kl. 0800 og det var sørme skønt. Har ingen planer for i dag andet end at hygge mig herhjemme. Der er selvfølgelig altid et eller andet som skal laves, men det er bare dejligt at have tid til det. Var rigtig glad for at jeg ikke skulle afsted her til morgen, min bil var totalt dækket med sne og det er den faktisk stadig. Men mon ikke det smelter i løbet af dagen, så den kan være klar til i morgen tidlig.

Det er lidt spændende hvorlænge denne nedlukning af skoler og alt muligt andet skal stå på. Åh hvor jeg længes efter normale tilstande, men det er jeg jo nok ikke ene om. Vi har også foråret at se hen imod og det er en af de bedste årstider. Jeg går og får så mange ideer om at lave min gårdhave om, nu får vi se om der kommer noget ud af de ideer. Der er tid nok til at tænke det hele igennem og lægge planer. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...