torsdag den 14. januar 2021

14. Januar 2021

Så er anden uge i nedlukningen snart forbi, og så blev det hele forlænget indtil den 7.2. Det er godt nok lang tid, men selvfølgelig hvis det er det som skal til - så må vi også klare det. 

Jeg passer stadig mine børnebørn og det bliver jeg så ved med så længe det er nødvendigt. Mit vækkeur ringer kl. 06.00 og så er det bare ud af den varme dyne og afsted. Jeg er begyndt at gå derned, det giver den motion som jeg ellers ikke får i denne tid. - Min søn og svigerdatter har jo deres job at passe og børnene kan ikke klare at være alene i så lang tid. Vi hygger os og laver skolearbejde. Anton bliver undervist on-line og derudover har han også lektier som skal laves. Jeg synes det er meget og han bruger næsten hele dagen på sit værelse. Der bliver selvfølgelig også spillet lidt på computeren - det er de jo ret vilde med de "knejter". Ester har brug for hjælp til skolearbejdet, så jeg er rigtig kommet "på arbejde" - der bliver dog også tid til at vi laver noget sammen alle 3. Jeg har lært dem at spille 500 med kort og Ester er blevet ret god til at lægge "7 kabalen" - de synes det er ret sjovt at spille kort. Vi har også være på nogle ture - Søsportshavnen ligger ikke så langt væk og det er en dejlig tur at gå langs vandet. Vi vender så nede på legepladsen og når det bliver for koldt, går vi hjem igen. 


En selfie fra vores tur på søsportshavnen

Så lige et billede af farmor - Anton er fotograf

Der er is på vandpytterne


Jeg er kommet til at sætte stor pris på mine weekender - der bliver sovet længe og hygget her hjemme i mit dejlig hus. Det er ikke meget jeg er her lige for tiden. Så weekenden er blevet lidt hellig.

Der bliver heller ikke spillet golf for tiden. Nu er vejret ikke det aller bedste - men hvor jeg dog savner at være sammen med vennerne og i det hele taget at være ude. Håber det snart bliver lidt varmere og så må vi se om ikke det kan lade sig gøre at spille en runde i ny og næ. Vi må finde nogen som kan hjælpe til med børnene så længe.

 

Lidt aftenhygge i mit køkken, fik tulipaner af min svigerdatter

Jeg kender stadig ingen som er smittet med Covid 19 eller den anden mutation fra England - men jeg følger reglerne og holder mig for mig selv - så godt det nu kan lade sig gøre. Jeg handler kun lige det aller mest nødvendige og så er det bare lige ind og hente det som står på sedlen og hurtigt ud igen. Jeg bruger næsten ingen penge for tiden, det er også godt for der har virkelig været de store regninger, forsikringer, golf mm. som har skullet betales her først på året. Det er ikke nogen overraskelse, sådan er det hvert år.



Ester lægger 7-kabale


Det var så lidt her fra Corona-land - dagene går nu alligevel ret hurtigt og jeg sover godt om natten - specielt efter jeg er begyndt at spadsere frem og tilbage. Det er ca. 1/2 time hver vej og det bliver til omkring 8.000 skridt og det er jeg helt tilfreds med.





 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...