torsdag den 29. september 2016

Så er det godt nok blevet efterår.

For et par dage siden var det ligesom sommer, og nu i dag vågner jeg op til efterår.

Tirsdag fik jeg pakket mine havemøbler sammen - stolene er på loftet og bordet står ude i mit skur. Potter og planter er klar til efterår og vinter, det er egentlig ret hyggeligt.

Min Nerie, som har stået ude hele sommeren, er kommet ind, og nu blomstre den livligt. Smuk er den og den dufter vildt dejligt af sommer. Sidste år klippede jeg den helt ned - den havde fået skjoldlus - jeg troede jeg var sluppet af med de bæster - men i går opdagede jeg at de stadig er der. Jeg er ikke sikker på jeg beholder Nerien - det er noget møj at have i sin udestue - men den får lige en chance mere.

Ellers er der bare de to oliventræer - og de bliver tilsyneladende ikke angrebet. De er faktisk ved at være store nu. Det ene er min datter Mette's, og jeg håber på, hun en dag igen får plads til det fine træ. Mit eget er det største og jeg klipper det nok en del ned til foråret....det fylder inde i udestuen - men om sommeren er det jo så fint udenfor.

Det regner og rusker i dag - lige et vejr til indehygge.

Min Nerie i udestuen

Smukke blomster og de dufter

Efterårsfarver i min gårdhave

Klar til efterår og vinter



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...