tirsdag den 29. januar 2013

Tirsdag den 29. januar

Ja ja, ugen er godt i gang. Det er dejligt med plusgrader, og sneen er næsten væk - bare det nu holder. I hvert tilfælde et stykke tid.

Jeg skal til en rigtig spændende koncert i Randers - på lørdag. 3 x Koppel på Værket i Randers - det skulle vist være noget af de ypperste, indenfor jazz. Vi får fornøjelsen af at høre, "Singin' the Koyto Protocol" - og det glæder jeg mig rigtig meget til.

Med hensyn til strikketøj, er der ikke rigtig noget spændende på bedding - jeg strikker godt nok på en trøje - men jeg ved ikke helt, om den bliver god. Det vil tiden vise.

Den er råhvid med rød "lus". Den bliver strikket oppefra og ned. Det er en strikkemåde, som jeg elsker at benytte - man kan nemlig prøve undervejs - og det synes jeg, er en kæmpe fordel.

Liselotte Weller fra bloggen "slagtenhelligko" - har lagt en opskrift på sin blog - til fri afbenyttelse - og det er faktisk nøjagtig den opskrift, jeg bruger, og har brugt i en del år. Det er så nemt at strikke på den måde, og man bliver sådan lidt afhængig af det.




Ponchoen på det sidste billede, den til højre - fald jeg for - forleden, da min søster Birthe var på besøg. Eller rettere sagt, vi faldt for den begge to, og har begge købt stof. Så nu skal der snart gang i symaskinen. Stoffet var udsolgt, men kunne skaffes fra en anden afdeling - så nu venter jeg bare på besked, om at jeg kan hente mit nye projekt.

4 kommentarer:

  1. Hej Annette du store strikkeekspert.
    Jeg skal også i gang med en sweater efter Liselottes opskrift og med samme type garn som hun anbefaler. Måske kan du hjælpe mig og skønne hvor meget garn af den slags hun anbefaler jeg skal bestille til en sweater i størrelse xl - jeg vil godt have den rimelig stor. På forhånd tak.

    Kh

    SvarSlet
  2. Hej Anna Marie

    Det er altid det store spørgsmål - hvor meget garn skal man bruge. Jeg har strikket en herretrøje i str. xl af Black Hill Højlandsuld. Jeg købte 500 gr - for at jeg ville være sikker på at der var nok - og det var der - rigeligt. Trøjen er strikket kun i den ene tråd på pinde nr. 3 og der var en del garn til overs - som jeg har strikket et par huer af. Det er noget dejligt garn - det er lidt hårdt, men når det bliver vasket, er det fantastik lækkert - og så er det billigt - 200,00 kr for en trøje og et par huer + selvfølgelig fragt, jeg tror vist det var ca. 50,00 - men stadig en billig trøje. Jeg ved ikke om du kan bruge mit svar til noget - men du kan jo altid ringe til dem deroppe og spørge.
    Rigtig god fornøjelse med strikkeriet.
    Kærlig hilsen Annette

    SvarSlet
  3. Tusind tak Annette. Nu har jeg lidt at gå ud fra. Jeg tror jeg vil strikke den med en tråd højlandsuld og en tråd silke, som hun har brugt til de to trøjer i opskriften. Det er nogle dejlige farver i det garn. Den skal vistnok være blå.
    Kh

    SvarSlet
  4. Det lyder rigtig spændende AM - og det er noget lækkert garn - rigtig god fornøjelse med projektet.
    kh

    SvarSlet

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...