fredag den 11. januar 2013

Fredag aften!..

Og hvad skal man så lige spise, sådan en fredag aften  - helt alene.

Tidligere, da vi var en familie, var fredag aften - i en meget lang periode - pizza-aften. Lige pludselig fik jeg en afsindig lyst til pizza - ikke sådan en man ringer efter - og får leveret ved døren. - Nej, en rigtig, hjemmelavet pizza.

Som tænkt - så gjort - jeg havde det hele i køleskabet - og det er egentlig ikke noget, som varer særlig lang tid - dejen blev hurtigt lagt - tomatsovsen kogt - og så var der bare bacon og ost - og det havde jeg i fryseren. Her kom den nye micro-ovn lige til pas ind i billedet. Bacon blev hurtigt tøet op og osten var revet - så den blev bare drysset på - frosset som den var... og Vupti - den lækreste pizza var en realitet.

Den smagte lige som forventet .....fantastisk - og et glas rødvin der til - herligt - fredag aften - reddet.


Klar til at komme i ovenen

Så er pizzaen klar til at spise - når den er kølet lidt af

Jeg har allerede smagt en bid - og ja, den er bare god.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...