tirsdag den 8. januar 2013

Nye masker på pinden

Så har jeg gang i et nyt - lille - strikketøj.

Da jeg besøgte min veninde i Tyskland - fik jeg noget garn med hjem. Det var noget Hanne have haft liggende i mange år - og hun spurgte, om det var noget jeg kunne bruge - og det kunne jeg selvfølgelig. Det viser sig bare, at dette lækre tynde uldgarn er blevet mørt - eller der har været møl deri. Det var i hvert tilfælde næsten umuligt at gøre noget ved - men jeg fik da så meget ud af det, at jeg kan strikke et halstørklæde.

Det er patentstrikket, med dobbelt garn på pinde nr. 10. Det er meget løst og åbent, og jeg tror det bliver godt. Der er to blå farver, som jeg blander og strikker rent.

Jeg er ikke specielt glad for, at strikke på så tykke pinde - men sådan et tørklæde - det skal nok gå.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...