lørdag den 22. september 2012

Lørdag



Så er det ifølge kalenderen efterårsjævndøgn – d.v.s så er nat og dag lige lange.

Efterårsjævndøgn indvarsler astronomisk set efteråret, og det varer frem til vintersolhverv, der i år falder den 21. december - sådan lyder det ifølge Videnskab.dk - og det må man saftsuseme give dem ret i, for det har da været rigtig efterårsagtigt i de sidste par dage.

Havde en dejlig morgenløbetur og nåede lige at komme hjem i tørvejr.  Jeg er ved at komme ind en god rytme med mine løbeture – jeg har det bedste når det ”kører” – det er underligt, som man kan blive afhængig  af motion.

Ellers er der ikke de vilde ting i  kalenderen for denne weekend. Skal spise aftensmad hos familien i P. Møllersgade - der er besøg fra Norge - og det er altid hyggelig at hilse på, og så får man altid sådan noget dejligt mad dernede.

I morgen søndag står den på total afslapning - måske lige en spadseretur i efterårsskoven, hvis ellers vejret arter sig. Der bliver nemlig fuld fart på hele næste uge. Hver eneste dag er besat - og det er egentlig ikke min "kop te"- men det går nok alligevel.

God weekend til jer alle derude.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...