torsdag den 10. december 2020

December med nye Corona tiltag

 Så blev det torsdag den 10. december og lige snart er det Mettes fødselsdag. 

Jeg har lige hørt i radioen at der er kommet endnu flere restriktioner til. Aalborg er kommet med i puljen og den brunch som vi skulle have haft på lørdag, sammen med golfvennerne i singelklubben,  i Aalborg er nu aflyst. Vi må så vente til engang i det nye år med at mødes.

I går havde vi en dejlig runde på golfbanen. Det var dunkelt og gråt, men det var tørvejr og næsten ingen vind. Det er herligt med sådan en runde - det er snart den eneste måde vi kan mødes på. Vi får frisk luft, motion og en hyggelig snak.

I dag var jeg i Loop Fitness - det kan jeg godt li´ at starte dagen med. Tidligt ud af sengen - i træningstøj og så afsted. De fleste gange er der næsten ingen i centret på den tid og det er dejligt. Specielt i denne tid. Derefter hjem til morgenmad og et dejligt bad - så kan dagen begynde og det med god samvittighed.

I morgen er der igen en runde golf sammen med fredagspigerne. Nu må vi se hvordan vejret arter sig - bliver det regn så aflyser jeg. Det er ikke rart at gå i regnvejr på denne årstid, det bliver for koldt.

Lørdag kører familien og jeg ned til Mette og Lars, vi skal fejre Mettes fødselsdag og "knejterne" skal en tur på jagt tidlig søndag morgen. Vi andre, børnene, Mette og jeg hygger os hjemme i varmen imedens.

Sidste søndag blev der bagt småkager. Den gamle tradition fra min mors tid bliver holdt i hævd. Der blev bagt finskbrød, vanillekranse, brunkager og klogt klejner. Det var hyggeligt at være sammen og i det nye store køkken hos Jesper og Ruta gik det som en leg. Der var rigelig plads til alle. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...