onsdag den 6. maj 2020

Befrielsesdagen

I år er det 75 år siden Danmark igen blev frit, og trods Corona-krisen blev det dog fejret. Her hos mig havde jeg, som hvert år på denne dato, lys i vinduerne. Vi må aldrig glemme den frygtelige tid.



Det smukke forårsvejr fortsætter, det er koldt, men i læ og sol kan det godt lade sig gøre at sidde ude. Det har jeg gjort flere gange, og har også allerede fået en fin kulør. Det pynter gevaldigt med lidt farve på kinderne.

De sidste to dage har jeg været på golfbanen og det har været dejlige ture. I dag holder jeg fri og får besøg at mit barnebarn Anton. Han spurgte om han må kommer, og det må han selvfølgelig hjertens gerne. Han kommer på cyklen efter skole. De har fri allerede klokken 12.00 og det er mange timer at slå ihjel alene hjemme, og det bliver til alt for meget spil på Computer. Nu vil jeg gå ud og bage en omgang boller, så der kan være lune boller når han kommer, og det ved jeg at han er vild med.

Der er også gang i vaskemaskinen i dag - tøjet kan komme ud og tørre i den dejlige friske luft. Det er helt perfekt. Det er en af de store fordele ved at bo sådan et sted som her hvor jeg bor.  Det er lige ud ad døren og ikke noget med en hel masse trapper eller en altan. Jeg elsker at bo her i mit lille rækkehus i trygge omgivelser. Jeg kan gå ud og sætte mig med mit strikketøj eller en kop kaffe og bare nyde tilværelsen og det gør jeg, i fulde drag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

28.2.2024 Endelig tørvejr og sol

 En dejlig dag at stå op til. Solen skinner og det regner ikke - hvilken lykke. Jeg skulle have været på golfbanen i dag. Veninderne og jeg ...