onsdag den 5. december 2018

Onsdag den 5/12-18

Så fik jeg det gjort - pyntet op til jul - og det er nu alligevel ret hyggeligt.

Der er mange minder hæftet på mit gamle julepynt. De røde hjerter i køkkenvinduet er mindst 40 år gamle - nisserne som min mor har strikket er et must - børnebørnene er vilde med dem. Guldtræerne lavet af efeublade fra dengang jeg boede i Udby holder sig endnu og jeg glæder mig stadig over dem hver gang de bliver hentet frem.

Den fine engel som jeg fik at børnehavelederne ved Rougsø Kommune dengang jeg blev sagt op. Den vækker både gode og mindre gode minder. Det var så sødt af dem dengang og de skrev sådan et sødt brev til mig - jeg har det endnu. Ja, sådan kan livet også være.

Den fine sølvkande med hyacinten har jeg arvet fra min mor, hun var så glad for den kande og jeg husker den med tulipaner i. Den har længe stået i et skab, men for et stykke tid siden kom jeg til at tænke på den og nu er den pudset og står fremme - for det meste med blomster i.

Min mors fine strikkede nisser

Guld efeutræerne fra Udby

Engel

Minmors fine sølvkande

Røde julehjerter i køkkenvinduet

Nisse og snemænd

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...