lørdag den 29. december 2018

Julen 2018

Det var så julen 2018 - det har været en måned med fuld fart på - julefrokoster og fester.

Den 23. december tog Mette jeg op til Vrådal i Norge, for at støde til familien, som var taget derop dagen før.

Vi var 10 personer i en hytte - det var en ordentlig flok at lave mad til og holde orden på, men det gik.

Vejret var flot og der var masser af sne. Alle på nær mig var på ski og det hygge de sig meget med og det er forståeligt. Jeg kunne også vældig godt tænke mig en tur på ski, men det går ikke, jeg er blevet for gammel og stiv - tænk hvis jeg kom til at brække en arm eller et ben - hvem skulle passe på mig. Det går ikke når man bor alene. Jeg holder mig til golfen - der er ikke de store chancer for ulykker og jeg nyder at se de unge suse ned ad bakkerne på ski.

Den 27. december gik turen igen hjemover. Sejlturen hjem fra Langesund til Hirtshals var ok lige bortset fra at jeg blev søsyg. Jeg klarede det dog ved at lægge mig på en sofa, indtil det drev over.

Fra Hirtshals gik turen først til Aalborg, hvor jeg satte Mette af og lidt senere gik turen hjem til Frederikshavn.

Det var dejligt at komme hjem til mig selv. Min egen seng er nu den bedste.

I går den 28. december var det Esters fødselsdag og jeg var nede til brunch hos familien. Det var en fin stolt pige på 6 år.

Nu har jeg fået pakket alt julestads sammen. Der er vasket duge og sengelinned fra julen og alt er på plads. Jeg mangler kun at få vasket og støvsuget bilen, så er alt klar til det nye år.

Nytåraften holder jeg sammen med min gode veninde Else, nede hos hende. Det bliver stille og roligt, det har vi prøvet før, og vi kan godt li at komme ind i det nye år på den måde.

Nu må vi så se hvad det nye år bringer - jeg tror på noget godt for mig selv og min familie.

Godt nytår til alle som læser med herinde.


Det flotte julebord
Fra toppen af fjeldet

Vi havde medbragt juletræ

Min smukke datter klædt på til juleaften

Lækkerier til kaffen

Sneboldkamp ved hytten

Udsigt fra vinduet

En stolt fødselsdagspige - Ester 6 år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...