torsdag den 6. december 2018

Torsdag den 6/12-18

Så blev det torsdag og endelig blev er der tid til at bage julekagen.

Det er voldsomt som tiden suser afsted - jeg kan ikke forstå det. Sådan synes jeg aldrig det har været før.

Jeg har overhovedet ikke tænkt på julegaver til børnebørnene endnu - men det bliver i næste uge.

Jeg fik bagt julekagen i dag - det var på høje tide, hvis den skal blive lækker til julen.

Det er den gamle opskrift som jeg har brugt de sidste 20 år, mindst.

Det er en tung kage og man kan kun spise et lille stykke ad gangen. Jeg havde egentlig ikke regnet med at skulle bage den mere, men da vi bliver mange i julen i år, så er den et must. Bare jeg ikke selv skal døje med at få den spist - det er ligesom når jeg kommer hen på foråret og den stadig ligger i dåsen, så gider jeg den ikke. I år bliver det anderledes. Mere derom senere.

Så er rosiner, cocktailbær og abrikoser lagt i rom

Alt er klar til kagen

Tilføj billedtekst
De unge i familien holder ved med de gamle traditioner. Julevinen til ris a la manden og julekagen et begge noget som de synes skal være der i julen. På søndag skal vi bage jule småkager - det er også en af vores traditioner som stammer tilbage fra min mor. Det gjorde vi altid sammen. Hende, datter Mette, svigerdatter Rute og mig. Det var så hyggeligt, og det fortsætter vi med.

Alt skal helst være som det plejer.

Sidder på mit arbejdsværelse, det regner udenfor, masser af vand på vinduerne og det er bæl ragende mørkt udenfor.

Skulle egentlig have spillet en runde golf i morgen, men jeg tror ikke vejret er til det, det er heller ikke let at  nå det hele nu her op til jul.

Mette har fødselsdag den 14.12. og hun har sagt i dag at hun kommer hjem. Jeg vil lave noget mad og måske resten af familien har lyst til at komme.

På lørdag er det en sidste julefrokost for i år. Single-golfklubben holder julefrokost hos Anette i Sæby. Jeg glæder mig og håber vi får en hyggelig dag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...