torsdag den 7. juni 2018

Sommer

I dag er det den 7. juni - og min fars fødselsdag. I morgen er det så min tur. 69 år bliver jeg og jeg kan slet ikke forstå det. Hvor er alle årene blevet af. Om et år er det så 70 år. Puha, jeg tør slet ikke tænke tanken til ende.

Jeg har inviteret familien til på lørdag - det er ikke noget ved at holde fødselsdag en hverdag. Børnene er trætte og børnebørnene ligeså og så slutter det hele før det får begyndt. Jeg holder fødselsdag lørdag til middag og regner med at vi skal grille som sædvanlig til min fødselsdag. Menuen er også den samme......lammekølle, kartoffelsalat, 2 slags og noget grøn salat af en slags med mormordressing, som de alle er vilde med. Til dessert bliver det noget med en tærte med jordbær og vaniljeis. Det er noget alle kan li, og så noget kold rosévin eller hvidvin til og en øl til dem som vil det.

Jeg glæder mig.

I morgen skal jeg med vennerne en tur til Hvide Klit og gå en runde golf. Det er altid dejligt at komme op og spille den bane. Vejret skulle blive helt fantastisk - håber bare ikke det bliver for varmt.

Jeg håber jeg kan klare runden - jeg har stadig en dårlig fod. Det blev helt galt da jeg var på golftur til Spanien for en måned siden. Jeg har hele tiden regnet med at den skulle komme sig af sig selv, men det gør den ikke og i går måtte jeg bide i det sure æble og tage ud til min fysioterapeut. Det skulle jeg have gjort for længe siden - det har allerede hjulpet en del - nu må jeg se i morgen, hvordan det kommer til at gå. Det er en belastningsskade jeg har - havde egentlig regnet med det var en hælespore - men det er det ikke.

I dag har jeg holdt pause og nydt at være her hjemme. Min gårdhave er helt vidunderlig at opholde sig i - der er både sol og skygge - så der er til at holde ud at være der.





Der er tilsyneladende flyttet en mejse eller en musvit ind i mit fuglehus - det var ellers ikke meningen - det skulle bare være til pynt - men det er nu alligevel ret hyggeligt hvis der kommer unger ud af det.



Klokken er over 22 og solen er gået ned bag ved træerne og temperaturen udenfor er helt fantastisk. Det er næsten ikke til at tænke på at skulle sove, så jeg vil lige sidde lidt og nyde den lidt køligere luft.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mandag den 6. maj 2024

 Så er der igen gået et stykke tid siden sidst.  Der har været så meget og vi har fuld fart på. Ude hos Henning har vi malet og lavet om på ...