søndag den 2. juli 2017

Sct. Hans i Dråby

Der er stadig liv herinde - der har bare været så meget. Jeg ved ikke helt, hvordan det kan være at en pensionist har så meget gang i al ting - men sådan er bare her hos mig.

Golfen tar meget af min tid - og den har jeg prioriteret ret højt, da det er frisk luft, motion, skønne omgivelser og ikke mindst et rigtig godt selskab. Der ud over har jeg mine børnebørn, som jeg også ser en del og det er også helt vidunderligt. Sådan har vist de fleste bedsteforældre.

Nå, men det var Sct. Hans jeg kom fra.

Hele familien, datter, svigersøn og hans to børn, samt søn, svigerdatter og to børnebørn plus mig. Vi tog alle i sommerhus ved Dråby Strand. Jeg er så heldig, at have gode venner, som har et hus der, og det kan vi låne, når ikke lige de selv bruger det. Det har vi nydt godt af nogle gange.

Anton, mit barnebarn på 8 år,  havde sidste skoledag dagen til Sct. Hans aften og jeg hentede ham på skolen kl. 10.00 og så kørte vi afsted til Dråby Strand. De andre kom senere, da de var færdige med arbejde og havde fået bilerne pakket.

Der var flot bål på stranden og vi grillede selv hjemme ved huset på bål. Det var alle tiders og vi hyggede os gevaldigt.

Om lørdagen var vi alle i Ebeltoft og var ombod på Fregatten Jylland - det var en stor oplevelse for både børn og voksne. Jeg havde aldrig være ombord før - det var virkelig spændende. Der blev også tid til en strøgtur - og så tilbage til Dråby.

Vi havde en virkelig hyggelig weekend og blev enige om at det måtte vi gøre til en tradition - at tage en weekend en gang om året, sammen, i Dråby. Vi kan nok ikke forvente at det kan blive til Sct. Hans - men det er også lige meget - en almindelig weekend er også OK med os.

Bålet tændes

Heksen er fløjet til Bloksbjerg
Jesper B. Mette, Jesper H. og Ruta ved bålet

Ruta, Mette og mig

Jesper H. og Jesper B. har gang i aftensmaden

En del af flokken på stranden

Fregatten Jylland

Fregatten Jylland





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...