onsdag den 20. december 2023

Tiden går - 20.12.2023

 Puha, nu er det snart den 24.12. - jeg tænker på om jeg når det hele. 

Gaverne er heldigvis ikke mere noget problem her i familien. Vi har for længst droppet gaverne til vi voksne og det er kun børnebørnene som får gaver. Dvs. i år får de penge i stedet for en gave som alligevel skal byttes. Jeg er ikke længere god til det med gaver.

I dag har Henning og jeg taget en lille pause fra det hele. Vi gik på Restaurant Empire og spiste frokost. Det var rigtig dejligt at kunne nyde et godt måltid her midt i travlheden.


Oksefilet med pomfrites, bearnaise og salat - totalt u-julet, men dejligt


Nu har jeg lavet indkøbsliste til min julefrokost 1. juledag og det skal jeg ha´ klaret i morgen. Der skal også købes pakker til pakkespillet. Der skal bages knækbrød til osten og nok også et par franskbrød. Hvis der bliver tid til det bager jeg måske lidt småkager. Dem vi lavede 1. søndag i Advent er forlængst spist.

Lige om lidt må jeg på loftet - jeg har stort set ikke fundet noget julepynt frem i år, og nu er det vist ved at være i sidste øjeblik. 

Ellers har det været en december med masser af "komsammen" - Hennings billiard-venner var til julefrokost hos os i Vangen og det var en rigtig hyggelig dag i godt selskab.

Sidste lørdag sov Anton og Ester her hos mig - Jesper og Ruta var i Hørslev hos Mette og Lars. Vi hyggede os med stuvet hvidkål og frikadeller - noget det kan li. Om søndagen kom Jesper og Ruta med rundstykker og det blev en dejlig og hyggelig dag.

Nu glæder jeg mig til julen og jeg håber den bliver hyggelig.

Henning holder juleaften hos sin datter og svigersøn sammen med familien og jeg holder sammen med min familie. Juledag julefrokost her hos mig og 2. juledag holder vi totalt fri inden det hele fortsætter med 2 hold gæster mellem jule og nytår.

Nytårsaften holder vi hos Henning, bare os to og i begyndelsen af Januar tar´ vi nok en tur sydpå til varmen.

jo jo - der er noget at glæde sig til.....





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...