søndag den 3. december 2023

3. december - 1. søndag i advent 2023

 Så sprang jeg alligevel en dag over. I går havde Henning og jeg travlt hele dagen. Lige fra morgenstunden startede vi forberedelserne til julefrokosten. Gæsterne kom kl. 13.00 og vi havde det hele klar til tiden.

Det var en rigtig dejlig dag sammen med gode venner. Vi fik alt det vi kunne spise og drikke og det var bare en dejlig dag. Vi var god trætte om aftenen, men på den gode måde.


I dag søndag den 3.12. kørte jeg ned til Jesper og Ruta. Mette var kommet i går lørdag. Vi gik hurtigt igang med småkagerne. Jeg havde lavet dejen i fredags - vaniljekranse, klejner og specier. Så det var nemt at gå i gang med. 

Der blev også bagt chokolade cookies og brunkager. Ruta levede dejen til brunkagerne efter Mette Bolmsterbergs opskrift og de er virkelig gode. 

Da vi var færdige lavede Ruta aftensmad til os. Roastbeef og bagte grønsager med bearnaise sauce - det var virkelig lækkert - en helt igennem dejlig og hyggelig dag. Dejligt at vi holder fast i den tradition.

Mette og Ester igang med dejen

Pause i småkagebagningen med en dejlig drink

En del af det færdige resultat

Dejlig aftensmad

Lækker Roast beef




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...