lørdag den 1. januar 2022

Den 1. Januar 2022 - godt nytår!

 Så har vi taget hul på et helt nyt år. Jeg håber så meget at det bliver et år hvor vi igen kan slippe ud af Coronaens greb. Vi er alle sammen ved at have fået nok. Der er dog stadig en voldsom smittespredning og der er hele tiden mange som bliver smittet. Det er ikke sikkert at vi undgår den Omikron, men forhåbentlig bliver vi ikke så syge, os som er vaccineret og har fået det 3. stik. Vi må håbe.

Nytårsaften var rigtig hyggelig. Jeg havde besøg af min søde veninde Else og min gamle ven Finn. Vi mødtes lidt før kl.18.00 - og startede som sædvanlig med et glas vin og lidt snack til Dronningens nytårstale. Det var en dejlig tale i år, måske hendes bedste til dato. Vores dronning kan fejre sit 50 års jubilæum i år og jeg håber for hende, at festlighederne bliver til noget, trods Omikron mm.

Vi havde en rigtig dejlig aften og jeg havde lavet noget dejligt mad - synes jeg selv. Min fiskesuppe som jeg har lavet igennem mange år, og som altid er et hit, blev god. Mine gæster kunne rigtig godt lide den. Derefter fik vi nogle store Rib Eyes med bearnaise sovs, bagte kartofler og en lækker salat. Else havde medbragt noget rødvin som var så helt fantastisk - det passede perfekt til kødet. Til dessert havde jeg lavet citronfromage - en lidt gammeldags ret, men den er nu altid et hit. Den er også ret frisk ovenpå fiskesuppe og en stor bøf. Det hele blev spist op og det glæder jeg mig over. Det er så træls at have for mange rester at slås med. 


Min lækre fiskesuppe


Min veninde overnattede her hos mig, men Finn gik hjem - han bor ikke så langt herfra. Klokken var 02.30 inden vi kom i seng. Jeg er forbavsende frisk i dag. Var oppe allerede kl. 08.30. Der skulle laves lidt kaffe og lunes et par rundstykker. Det kan være at trætheden indhenter mig tidligt i aften og så er det bare om at komme tidligt i seng. 

Det har været trist og gråt vejr i dag og jeg nåede ikke at komme ud og gå en tur - det må så blive i morgen. Mandag er det atter hverdag og jeg skal være sammen med børnebørnene - de starter først i skole den 4.1. - jeg håber på at det ikke bliver lavet om nu hvor der er så stor smittespredning, ungerne trænger til at komme i skole og være sammen med kammaraterne. Glæder mig til hverdagen og savner at komme på golfbanen sammen med vennerne. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...