torsdag den 23. december 2021

23. december 2021

 Så nærmer julen sig med hastige skridt og de sidste forberedelser er igang. Risengrøden til Ris a la manden står og simrer på komfuret. Det er som sædvanlig min opgave at lave Ris a la manden til juleaften. Det er også helt OK med mig, jeg hygger mig med det. Julevinen har stået og trukket hele december i køleskabet. Den er siet og hældt på karaffel og er også klar til i morgen. Det er rødvin og lidt cognac som har trukket med appelsiner, vaniljestænger og sukker. Den smager godt, ligesom den plejer og skal drikkes til desserten. Jo jo, alt er som det plejer.

Gaverne er klar, jeg tro ikke der er noget jeg har glemt - ellers er det for sent.

Juleaften holder vi hos min søn og hans familie og julefrokosten juledag, bliver her hos mig. Der er alt også klar og jeg glæder mig til at forberede det hele. Det tegner til at blive en hyggelig jul. Ellers er jeg ved at være træt af julemusik i radioen, jeg glæder mig til det igen bliver hverdag. Er meget spændt på hvordan Januar kommer til at forløbe. Der er virkelig mange som er smittede og det bliver nok svært helt at undgå den forbandede Omikron. Bare det så ikke bliver så slemt, vi er jo alle vaccinerede (i min familie) og de fleste har også fået det 3. stik.

Jeg vil ønske alle en rigtig glædelig jul og et godt nytår

På gensyn

Kaffe og lidt æbleskiver i udestuen



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...