tirsdag den 7. december 2021

2. søndag i advent 2021

 Så blev det 2. søndag i advent og vi skulle bage jule småkager. Det er en tradition vi har haft i mange år. Den startede med sammen med min mor og efter hun ikke er hos os mere, har vi fortsat den hyggelige tradition og det er stort set også de samme slags småkager vi laver. Det er vaniljekranse og klejner som er de største favoritter og så kommer der lidt specier. Ester lavede pebernødder og Anton, som har begyndt med at have hjemmekundskab i skolen, bagte sine chokolade cookies - og de smager herligt.

Vi mødtes hos Jesper og Ruta omkring middagstid - og så gik vi igang med bagningen. Dejen til vaniljekranse, klejner og specier havde jeg lavet hjemmefra, dagen før - så de skulle bare køres igennem køkkenmaskinen og klejnerne skulle vrides. Anton og jeg klarede det med klejnerne og Ruta kogte dem. Mette, Jesper og Ester lavede vaniljekransene - der var rigtig gang i bageriet. 

Da vi var færdige trængte vi til lidt frisk luft og vi gik en tur ned i gågaden for at kikke på alle julelysene. Det var bidende koldt, men dejligt at komme lidt ud.

Bagefter var vi hjemme og Jesper lavede aftensmad til os. Oksemørbrad med flødekartofler og lækker kålsalat.

Senere kørte Mette og jeg hjem til mig og hun blev til næste eftermiddag. Det er så hyggeligt at have hende på besøg. Lars var desværre ikke med denne gang - han var på jagt i Sverige sammen med nogle forretningsforbindelser. Det skal jo også plejes.

Et par herlige dage. 

I dag har jeg fået mit 3. stik vaccination og jeg fik lavet en test så jeg kan være klar til julefrokosten sammen med golfvennerne i morgen. 

Julen er på vej.













Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...