lørdag den 15. januar 2022

Lørdag den 15. Januar 2022

 Hyggelig morgenmad i køkkenet medens det lysner. Det er lørdag og jeg har ingen rigtige planer. Familien er Coronaramt - dvs. min søn er ramt så jeg holder mig hjemme - vil ikke risikere at blive smittet, selv om det måske bliver svært helt at undgå det. Jeg vil dog ikke opsøge det eller på nogen måde være letsindig.



Det var en dejlig uge med to ture på golfbanen. Vejret var dejligt de to dage, der kom lige en storm torsdag og jeg regnede slet ikke med at vi kunne komme ud fredag, men det var bare det skønneste vejr. Hanne havde Sommersby Sparkling Rosé med på dåser og vi sad udenfor i solen og hyggede os efter runden. Det var virkelig dejligt og vi var jo klædt godt på.

Jeg er lige blevet færdig med den grønne trøje som jeg startede på lige efter nytår. Den er blevet ret god og den skal jeg nok få fornøjelse af og den bliver her hos mig. Mine trøjer har det med at forsvinde, men det er også dejligt når bare de bliver brugt. 

Der er så blevet tid til lidt nyt strik på pinden. Det er Anne Ventzel´s Sailor Sweater som jeg i et stykke tid har haft kik på. Der var også bestilt garn hjem, så den var lige til at gå til. Den er meget let at strikke og den bliver nok alt for hurtig færdig. 




Tidligere i dag var solen fremme, men nu er der kommet skyer og alt er som det plejer - gråt i gråt. Heldigvis er det tørvejr. Når jeg sidder i udestuen og strikker får jeg rigtig mange ideer - gode og mindre gode. Lige i øjeblikket leger jeg med tanken om at få et drivhus i min gårdhave. Det betyder så at mit elskede Benved træ må lade livet og hele bedet i hjørnet må også nedlægges. MEN det kunne også være dejligt med et lille drivhus - tomater, agurker, krydderurter, salat, chille og hvad man ellers kan finde på. 



Sådan et fint lille drivhus på ikke særlig mange kvadratmeter kunne det være rigtig rart at have. Jeg drømmer allerede om varme tomater af forskellig art og agurker plus alt det andet som man kan finde på at have i et drivhus. Jeg har tidligere haft drivhus og jeg savner at have lidt jord under neglene. Nu må vi se om det bliver til virkelighed - det kunne være sjovt.

Jeg drømmer videre.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...