søndag den 9. januar 2022

Søndag den 9. januar 2022

 Jeg vågner op i dag til det mest kedelige vejr man kan tænke sig. Mørkt, gråt, vådt - kedeligt og så blæser det. Det kan få enhver til at aflyse alt og vende sig om på den anden side og trække dynen op over hovedet. Det var lige hvad jeg gjorde, havde absolut ikke lyst til at stå op. Klokken blev over ni før jeg steg ud af sengen. Havde haft planer om at starte i Loop igen i dag, men lysten var totalt forsvundet. Jeg trissede rundt i nattøj og en stor varm trøje, fik lavet lidt morgenmad og satte mig ud i udestuen. Jeg strikkede lidt og lyttede til min lydbog "Datteren" af Annette Heick. Jeg blev færdig med den og den er rigtig god og kan anbefales. Humøret var lidt bedre og jeg besluttede alligevel at trække i træningstøjet og køre ned til Loop - det var en virkelig god ide, jeg fik det meget bedre. Det vidste jeg godt på forhånd, men det er bare lige det med at tage sig sammen. Nu er jeg igang og sådan skal det være.

På vejen hjem svingede lige ind om Meny for at hente en liter mælk og det blev så også til 2 lune fiskefileter hvoraf jeg spiste den ene til frokost og gemmer den anden til en let aftensmad. Det er slet ikke så dårligt og tænk hvad man kan få for 24,00 kr. - det passer godt til mit januar-budget. December var dyr, men det er den jo altid. Jeg er så glad for at jeg har fået taget mig sammen til at lave en budgetkonto. Nu er der ro på og altid penge til at betale de udgifter som jeg ved kommer. De uforudsete udgifter har jeg heldigvis ikke haft mange af og håber det må fortsætte sådan. Er meget spændt på når jeg til marts får opgørelsen på el, vand og varme. Der kommer nok en efterregning, og mig som normalt får penge tilbage. Pu-ha - jeg er meget spændt på resultatet med de priser som er steget voldsomt. 

Jeg gik nogle dejlige ture i første uge af det nye år. Det går rigtig fint med en bog i ørerne, ellers synes jeg nok det kan være lidt kedeligt. Det har heller ikke været særlig sikkert at gå. Nogen steder er der ikke ryddet for sne og is og jeg skal virkelig passe på ikke af falde. Håber ikke der kommer mere sne og frost, men det er jo januar og det er sikkert ikke forbi endnu.

I onsdags var jeg til tandlæge. Var tidligt oppe - kl. 05.30 - skulle køre senest kl. 07.00 for at være sikker på at være hos tandlægen til kl. 09.45. Det havde sneet og min bil var dækket af sne og is. Det tog noget tid at blive klar til at komme afsted og heldigvis var jeg oppe i god tid. Turen derned gik fint - da jeg passerede Sæby var det ikke mere sne og motorvejen var fin at køre på. Efter besøget hos tandlægen skulle jeg have besøgt mine venner i Mariager, men det besøg blev aflyst, da de var nærkontakter til nogen som var testet positiv for Corona. Det blev så ikke denne gang vi fik tid til at snakke.

I morgen har vi (mandags-holdet) planlagt en runde golf, men hvis det er det samme vejr som i dag, skal jeg ingen steder. Lad os se hvad morgendagen bringer. Jeg håber på lidt sol og ingen vind eller andet vådt som kommer ned oppefra.


Så smukt et vejr det var i torsdags, solskin ind i min stue

Mine kaktusser nyder at solen skinner på dem, de er ret flotte


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...