torsdag den 5. oktober 2017

Solskins-torsdag

YES - endelig en dag uden regn og blæst.

En herlig dag med blå himmel og fuld sol og ikke en vind - det er en af de sjælne - og den må så udnyttes til det yderste.

Jeg tror jeg vil klippe mine lavendler ned i dag. Det plejer jeg at gøre på denne årstid - så er de klar til foråret, når der igen er grøde i luften. Jeg har mange og det er alle sammen nogle, jeg selv har lavet fra stiklinger - det kan jeg ikke lade være med - elsker at rode i jorden, selvom det ikke er meget jord jeg har her på matriklen. Men som man siger, lidt har også ret.

Jeg overvejer at nedlægge bedet i min gårdhave. Det ser noget rodet ud - og jeg kunne godt bruge lidt mere fliseplads til havemøblerne - men det er nu også dejligt med planter og blomster - der skal lige lidt fintænkning til. Et er helt sikkert mit Benved træ bliver stående....

Ser nu at vinduerne egentlig også trænger voldsomt til en gang pudsning - der er simpelthen altid noget at give sig til.

Golfbanen er stadig lukket. Er meget spændt på om den er åben i morgen. Jeg er inviteret til fødselsdags-match hos min godt veninde Carol Ann. Vi bliver en flok damer som skal gå en runde og bagefter er der frokost hos Carol Ann. Det skal nok blive hyggeligt, uanset om banen er åben eller ej. Frokost skal vi have.

Min klokkebusk står i fuld flor. Jeg ved ikke helt, om det er vejret som forvirrer, eller det er helt normalt. Jeg kan ikke huske det fra sidste år - men flot er den og den pynter vældig i min forhave.

Klokkebusk

Min forhave/terrasse

Mit hjem



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...