onsdag den 4. oktober 2017

Våd onsdag

Det blev så heller ikke i dag jeg skulle på golfbanen.

Det regner til en afveksling - kort i hytten hvor er jeg træt af vand fra oven. Det regner og det blæser, hvordan holder vi egentlig ud at bo i det her våde, kolde land?

Det er selvfølgelig småting i forhold til andre helt uoverskuelige ulykker andre steder på kloden, men nu er det ligesom her jeg er - og jeg hader regn og blæst.

Lige i øjeblikket er det ikke til at komme udenfor en dør. Det der med at det kun er påklædningen som er forkert, gælder ikke her hos mig. Jeg har alt udstyret, men det står ned i stænger og man skal godtnok mangle et eller andet virkelig meget, for at gå ud i det her vejr.

Heldigvis fik jeg de fleste havemøbler indendøre i går. Nu står kun havebordet udenfor, og det står under et dække, så det ikke helt drukner. Venter bare på at min søn skal komme og hjælpe mig med at få stolene op på loftet, jeg har ingen andre steder at opbevare dem vinteren over. Havebordet er så tungt at jeg ikke vil udsætte mig selv for at flytte det ud til mit skur, hvor der lige er plads til det, når det er klappet sammen. Jeg har prøvet at bære det derud sidste år og resultatet var ondt i ryggen i de næste 14 dage - og det gør jeg så ikke igen. Det der med at vente tålmodigt på at andre skal komme og hjælpe, når de har tid - det er jeg ikke god til. Når jeg får en ide, skal det helst være her og nu - og helst i går...... Mon jeg nogensinde lærer det - det med tålmodighed....




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...