mandag den 3. april 2017

Sikke en forårsdag

Det har bare været det skønneste vejr i dag - solen har skinnet fra en skyfri himmel hele dagen. Jeg har været hjemme - har haft mange gøremål - et referat som skulle skrives og omdeles. Telefonsamtaler som skulle ordnes og endelig blev der da også tid til at ordne nogle af mine egne ting.

Mit golfgrej er blevet vasket og poleret - tasken er blevet tømt og alt overflødigt fjernet, så nu er der bare orden i det hele. Det var hårdt tiltrængt efter vinteren. Vognen var rigtig snavset og nu er den næsten alt for fin til at tage med på banen igen......

I morgen er det starten med kaninerne (de nye golfspillere) og jeg har meldt mig som kaninfører i år - det skal nok blive godt. Jeg startede lidt sidste år - så det er prøvet.

Der er også blevet sat en ny postkasse op her ved mit hus i dag - den gamle var rusten og ikke noget særlig kønt syn. Jeg mangler bare lige at skal flytte cylinderen fra den gamle over i den nye - måske jeg skal have lidt hjælp - jeg ved det ikke helt.....det kommer an på en prøve.

Ny postkasse

Den nye postkasse er bare en helt enkelt hvid metalkasse til 169,00 kr i Jem & Fix - måske er den ikke særlig holdbar - men jeg kan ikke li' de moderne sorte eller galvaniserede postkasser - jeg er mere til det enkle - og så må den holde det den kan. Det er heller ikke meget post jeg får i min postkasse - har sagt nej tak til reklamer og alm. post kommer for det meste i e-boksen.

Fuglene ovenpå er fra min mors have - de er blevet vasket og ser helt fine ud igen - mine hulsten er jeg bare så glad for - det er bare mig.

Forleden dag var jeg nede i den nye Rema 1000 - mange mennesker stod i kø - jeg var lige ved ikke at gå derind - men jeg fandt sådan en fin blomst. Det er en Kobjælde - tror jeg nok den hedder - vi havde dem i massevis rundt om vores hus, da vi boede i Udby på Norddjursland - der var de fredet. Nu kunne man så købe dem i potter og nu står der en i min lille forhave. Hvor heldig kan man være...

Kobjælde



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...