fredag den 14. juni 2013

En smuk rose

Jeg har en rosenbusk i min have. Jeg har ikke helt kunnet forstå, hvorfor den stod der. Den har de mest forfærdelige torne, og jeg har for længst besluttet,, at den skal væk. Det kommer den også lige så snart, der skal graves ud til sokkel, til min udestue.

Men jeg skal da lige love for, at jeg nu forstår, hvorfor den rose er der. Den er sprunget ud, med de yndigste, dobbelte, lyserøde, ja nærmeste pinkfarvet blomster. De ser helt vidunderlige ud - men den er dødsdømt. Den er alt for farlig - tænk, hvis mine børnebørn kommer i kontakt med den - smuk er den - men den skal værk. Det byder sig selv - den står lige der hvor udestuen skal bygges.

Så jeg må nyde den indtil da, og det går sikkert også.


 
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...