mandag den 9. juli 2012

Tur til Skagen

Vi har længe snakket om en tur til Skagen, for at se Krøyer udstillingen på Skagens Museum - det blev så i dag, at turen gik nordpå.

Egentlig skulle vi 3 afsted. Min mor, min datter og mig. Det blev så kun Mette og mig, som kom afsted. Mor havde reddet sig en ordentlig forkølelse, og måtte blive hjemme.

Efter en dejlig morgenmad her hos mig i Frederikshavn, startede vi UP'en, og kørte afsted nordpå. Vi gjorde et lille pit-stop ved Dot Keramik. Det er en af vores yndlings butikker. Der var 50% på mange af varerne, og vi var da også i prøverummet flere gange - men købte dog ingenting.

I Skagen, var det lidt af en opgave at finde en parkeringsplads - det blev så en lille sidevej - Rimmervej - og der var ikke langt til centrum. Der var virkelig mange mennesker i Skagen i dag - men det er vist helt normalt, på sådan en dejlig sommerdag.

Der var mange skønne butikker, som vi kikkede ind i - og Skagen Ure havde 50% på en stor del af sortimentet - vi blev fristet, og både Mette og jeg drog afsted med ny arbmbåndsure.

Udflugtens mål - Skagens Museum - blev besøgt, og det var som sædvanlig en dejlig oplevelse, at se alle de flotte malerier, selve bygningen og haven.

Det var ved at være sent på eftermiddagen, og vi skulle have lidt at spise - så vi gik på havnen  og bestilte fiskefrikadeller - og de var bare rigtig gode.

Det var ved at være tid til at vende snuden hjemad, og på vejen var vi lige indenom Hulsig, for at plukke Porse - til julesnapsen - og vi kikkede lige til sommerhuset på Hyttevej nr. 16 - børnenes bedsteforældre ejede det hus i sin tid. Det var hyggeligt at se huset igen, efter rigtig mange år - der var stadig Porse der, hvor jeg huskede det.

En dag af de rigtig dejlige....

Smukker Hortensiaer

Smuk datter ved indgangen til museet

Krøyers Atelier i haven

Skagen Fiskerestaurant










Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mandag den 6. maj 2024

 Så er der igen gået et stykke tid siden sidst.  Der har været så meget og vi har fuld fart på. Ude hos Henning har vi malet og lavet om på ...