tirsdag den 3. juli 2012

På bølgen den blå...

Jeg havde ikke forestillet mig, at det skulle blive så godt vejr i dag - men det er jo altid dejligt at bliver overrasket - på en positiv måde.

Startede ellers med at nyde det gode vejr i min mors have, først sådan lidt på solsengen - men det blev hurtigt for varmt. Der var blevet skygge ved udestuen, og der stod en dåse maling og kaldte på mig - så jeg gik igang, og blev da også færdig - udvendig.

På vej hjem, gjorde jeg lige et stop hos Anton, Ruta og Jesper - det var efterhånden blevet fyraften, og vejret var så godt, at der blev aftalt en sejltur. Jeg skyndte mig hjem for at få lidt mere tøj på og var så forudseende, at tage mit badetøj med.

Vi sejlede først til Deget - en lille ø udenfor Frederikshavn, men der var så meget tang i vandkanten og på stranden. Det lugtede ikke godt - så vi sejlede videre til Kølpen - en anden lille ø - næsten helt ovre ved Hirsholmen.

På Kølpen må man ikke gå i land - det er et fuglereservat - men der er en rigtig dejlig lille bugt, hvor vi kastede anker, og lå for svej. Jeg mærkede på vandet, og det var ligefrem dejligt. Som sagt havde jeg mit badetøj med, og jeg sprang i vandet - og det var skønt.

Ruta havde dejlig aftensmad med, og en flaske boblevand blev der også serveret. En rigtig hyggelig tur på vandet.

På hjemturen blev der fisket lidt, og Anton fangede en flot hornfisk, og lidt senere fangede Jesper en stor makrel, som jeg var så heldig at få med hjem - den bliver til aftensmad i morgen.


Søsportshavnen


Afsted til Deget

Herlig svømmetur ved Kølpen

Forplejningen ombord var ikke dårlig

En frisk lille sømand

Antons fangst, en hornfisk

To friske lystfiskere

Det er ikke en flyvefisk - men en dejlig makrel

Ruta havde jobbet med at tage fisk af krogen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mandag den 6. maj 2024

 Så er der igen gået et stykke tid siden sidst.  Der har været så meget og vi har fuld fart på. Ude hos Henning har vi malet og lavet om på ...