lørdag den 19. maj 2012

Rødspætter hos mor

Torsdag, Kr. Himmelfartsdag - var en dejlig dag. Datter Mette og jeg var inviteret til stegte rødspætter i Helenegade hos mormor.

Min mors rødspætter er noget helt særligt, jeg synes det simpelthen er verdens bedste. Hvis rødspætterne er for store, bliver de skåret igennem (på tværs), så der er både hovedstykke og halestykke.

Hvilket stykke som er bedst, er ikke til at beslutte, de er gode hver for sig. Hovedstykkerne har meget kød på, til gengæld er halestykkerne meget sprøde - så det er lidt svært at afgøre, hvad der er bedst. Jeg synes de er lige gode.

Serveret med små lækre kartofler, smeltet smør og persille. Uhm, det er lækkerier, og det er meget let at spise for meget.

Fiskehandlerens krabbesalat, fik vi som en lille forret, på et dejligt stykke rugbrød - og så delte vi en  flaske iskold Chablis.

En helt igennem perfekt middag.

Jeg glemmer helt desserten, men det er nok fordi vi næsten ikke kunne spise den og gemte den til senere. Det var friske jorbær og de blev bare spist som de var - uden sukker og fløde.

En herlig dag.

Krabbesalat
 
Rødspætter

Mette og mormor

Min mor på 94 år i køkkenet
                             

2 kommentarer:

  1. Fint at du har det godt, Annette. Hørte jo at du var flyttet til hjemstavnen. Held og lykke med det hele! Kærlig hilsen AM

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det AM. Det var en stor beslutning - men for mig også den rigtige. jeg mærker helt tydeligt hvor meget jeg har savnet at bo heroppe ved vandet, i lyset og tæt på min familie. De jubler alle og ikke mindst min gamle mor på 94 år. Hun nyder det i fulde drag. Selvfølgelig savner jeg vennerne i Randers, men regner med at se Birthe og Bo i Grønhøj. Kærlig hilsen Annette

      Slet

Lørdag den 13.4.2024

 Så blev det lørdag og jeg er hjemme i mit hus alene. Henning havde nogle ting som skulle klares og det er egentlig ganske rart med en weeke...